Search This Blog

Tuesday, December 27, 2016

POKEMON POKOK TIIN

POKEMON POKOK TIIN  

Pokemon pokok tiin saya
Ada banyak jenis serangga yang datang dan pergi dari pokok tiin saya.  Dalam banyak-banyak serangga tersebut, yang paling menarik sekali ialah sejenis planthopper yang sangat kecil tapi kiut yang saya gelar sebagai pokemon pokok tiin.  Ia tidak banyak bergerak dan saya menganggap dia bukan ancaman kepada pokok tiin saya.  

Closer look at my Pokemon look alike Planthopper
How tiny they are compare to my mata ketam hehe
Semoga kedatangan serangga-serangga kecil ini membawa rahmat kepada pokok-pokok tiin saya.  Walaupun dari pembacaan mendapati planthopper ini sejenis serangga yang memakan tumbuhan tetapi bagi saya apalah salahnya membiarkan dia memakan sedikit dari apa yang Allah Ta'ala telah kurniakan kepada kita yang tidak terhingga banyaknya. Amin Ya Rabbal A'lamin..


No comments:

Post a Comment